Ei Muffins

Ei Muffins

Personal Fit Club - recepten - ei muffinsEen heerlijk makkelijk en gezond recept om te maken: ei muffins!

INGREDIËNTEN

Dit heb je nodig om ei muffins te maken:

  • 1 ei per muffin (heb je een muffinblik van 12, gebruik dan 12 eieren)
  • Handje spinazie
  • 4 kerstomaatjes
  • Lente-uitje
  • Paprika
  • Champignons
  • Keuze uit; Kipfilet, zalm of tonijn
  • Peper & zout (eventueel kruiden naar keuze)

Optioneel: Geraspte kaas

Je kunt dus eindeloos variëren met de ingrediënten. Neem wat jij lekker vindt! (Je hoeft bovenstaande ingrediënten niet allemaal te gebruiken, maar denk wel na welke keuzes je maakt. Bacon is lekker maar erg vet en zout 😂)

 

NODIG

  • Muffinblik
  • Muffinvormpjes

 

STAP VOOR STAP

Personal Fit Club - recepten - ei muffins closeupVerwarm eerst de oven voor op 200 graden. Doe de muffinvormpjes in het muffinblik.
Nu ga je de tomaatjes, ui, paprika, champignons en kip/vis in hele kleine stukjes snijden! Verdeel dit samen met een paar spinazieblaadjes over de muffinvormpjes. Doe er niet te veel in want dan past het ei er niet meer bij. Het is een beetje uitproberen hoeveel je nodig hebt!
Klop de eieren luchtig en voeg eventueel kruiden, peper en zout toe naar smaak. Schenk het eimengsel in de muffinvormpjes netjes tot het randje. Dan kun je er eventueel nog wat geraspte kaas overheen strooien.

Zet de muffins 30 minuten in de oven. Hou ze gewoon even in de gaten! Ze zullen er mooi bol uitkomen. Laat ze even afkoelen en eetsmakelijk!

Geen reactie's

Geef een reactie