Paprika, Avocado en Feta salade

Paprika, Avocado en Feta salade

Bij Personal Fit Club houden we niet alleen van sporten en bewegen, maar ook van gezond en vooral lekker eten.

Om deze reden bieden we heel regelmatig allerlei lekkere en super gezonde recepten. Simpel om zelf te maken en 100% goed voor bij jouw training.

Vandaag maken we: Paprika, Avocado en Feta salade.

Salades zijn niet alleen gezond, maar ook heel lekker. Daarnaast is een salade maken ook gewoon leuk en kun je allerlei ingrediënten toevoegen om hem precies zo te maken als jij zelf wilt. Hieronder lees je hoe je een van onze salades maakt, maar voel je niet geremd om extra ingrediënten toe te voegen of wat weg te laten.

 

Personal Fit Club - Recepten - Paprika, Avocado en Feta saladeIngrediënten voor Paprika, Avocado en Feta salade

Dit zijn de ingrediënten voor ongeveer 4 porties:

  • halve rode paprika
  • halve gele paprika
  • 3/4 theelepel zout
  • 1/2 theelepel peper
  • 2 rijpe avocado’s, gepeld en gesneden
  • een grote scheut olijfolie
  • 2 eetlepels azijn
  • een eetlepel vers gemalen basilicum
  • een kwart courgette
  • wat plakjes zwarte olijf
  • 1/3 kop met blokjes feta
  • Wat stukjes sla/ijsbergsla

 

 

Zo maak je het

Dit is echt een heel gemakkelijk te bereiden salade. Je bent in enkele minuten klaar; de enge tijd die je kwijt bent is het snijden van de groente en het malen van de basilicum.

Snijd allereerst alle groente in soortgelijke stukjes, dus de paprika’s, de avocado’s en de courgette. Snijd ook wat kleine stukjes sla of ijsbergsla, zodat alles een mooie uniforme maat heeft. Doe hetzelfde met de feta. Je kunt dit uiteraard ook gewoon kruimelen. Snijd ook de olijfjes in plakjes, of pak wat plakjes kant en klaar uit een potje.

Voeg alles samen in een kom of schaal. Meng het geheel en voeg dan de olijfolie, de kruiden en zwarte olijven. Voeg ook de basilicum en azijn toe, naar gelang jouw smaak. Hussel alles door elkaar en klaar! Je hebt nu een heerlijke, gezonde Paprika, Avocado en Feta salade die niet alleen super goed oogt, maar ook zo smaakt. Eet smakelijk!

 

 

Voedingswaarde per 4 porties:

Energie 175 kcal, Koolhydraten 18 g, Vetten 13 g en Eiwitten 5 g.

 

 

Geen reactie's

Geef een reactie