Popeye Smoothie

Popeye Smoothie

Bij Personal Fit Club houden we niet alleen van sporten en bewegen, maar ook van gezond en vooral lekker eten.

Om deze reden bieden we heel regelmatig allerlei lekkere en super gezonde recepten. Simpel om zelf te maken en 100% goed voor bij jouw training.

Vandaag maken we: Popeye Smoothie.

Het is altijd een uitdaging om voldoende groenten te eten. Een makkelijke en lekkere manier om je dagelijkse hoeveelheid groenten te vergroten is het drinken van een groene smoothie: heerlijk als tussendoortje, ontbijt of lunch! Voor de groene smoothie is alles mogelijk, mits er natuurlijk iets van blad(groente) in zit, zacht en zoet fruit en nog wat andere smaakversterkers. Probeer vooral wat combinaties zelf uit; de variaties zijn oneindig. Een voorbeeld groene smoothie is onze Popeye Smoothie.

 

Personal Fit Club - Recepten - Popeye smoothieIngrediënten voor de Popeye Smoothie

Dit zijn de ingrediënten voor 1 smoothie:

  • 1 banaan
  • 2 handenvol verse spinazie
  • 1 kiwi
  • 40 g havermout
  • blokje gember
  • flinke scheut (kokos)water

 

Zo maak je het

Pak een blender en doe hierin de banaan, spinazie, havermout, geschilde en in stukken gesneden kiwi, blokje gember en het (kokos)water. Hoe meer (kokos)water, hoe dunner de smoothie. Maak de smoothie zoals jij hem het liefst drinkt.

Sluit de blender goed af en mix het geheel tot een groene, gladde massa. Pak een groot glas en geniet van jouw heerlijke, gezonde en zelfgemaakte smoothie!

 

Super simpel en erg lekker!

 

Voedingswaarde per persoon

Energie 276 kcal, Koolhydraten 51 g, Vetten 4 g en Eiwitten 9 g.

 

Downloads

Download het recept en de beschrijving hieronder. Voor jouw gemak hebben we dit op overzichtelijke kaarten gemaakt. Je hoeft ze alleen maar te downloaden en te printen. Zo maak jij straks een prachtig kookboek met alle gezonde en heerlijke maaltijden van Personal Fit Club.

 

Geen reactie's

Geef een reactie