Zalmfilet met gegrilde groenten

Zalmfilet met gegrilde groenten

Bij Personal Fit Club houden we niet alleen van sporten en bewegen, maar ook van gezond en vooral lekker eten.

Om deze reden bieden we heel regelmatig allerlei lekkere en super gezonde recepten. Simpel om zelf te maken en 100% goed voor bij jouw training.

Vandaag maken we: Zalmfilet met gegrilde groenten.

Zalmfilet is niet alleen super lekker, maar het is ook erg gezond. Boordevol gezonde vetten, eiwitten, vitaminen, mineralen en belangrijk voor de aanmaak van vitamine D. Het is daarmee goed voor je hart, cholesterol niveau, bloedvaten, je huid, haar, ogen en uiteraard spieren.

Ook deze maaltijd is niet moeilijk om te maken. Je hebt er alleen wat tijd voor nodig omdat het geheel in de oven wordt opgewarmd.

 

Personal Fit Club - Recepten - Zalmfilet met gegrilde groentenIngrediënten voor zalmfilet met gegrilde groenten

Dit zijn de ingrediënten voor 2 personen:

  • 300 g zalmfilet
  • 2 courgettes
  • 3 paprika´s
  • 2 rode uien
  • olijfolie
  • knoflook
  • oregano

 

Zo maak je het

Verwarm de oven voor op 220 graden (hetelucht).

 

Gegrilde groenten

Allereerst begin je met de groenten, want het duurt langer voordat deze klaar zijn dan de zalm. Was alle groenten en snijd ze in grove stuken en leg ze op een ovenschaal met bakpapier. Pers 2 knoflooktenen en roer deze door de olijfolie. Voeg wat oregano, peper en zout toe. Giet de olie vervolgens over de groenten en hussel alles door elkaar. Plaats de ovenschaal in de voorverwarmde oven. Na 45 minuten haal je de schaal uit de oven en kun je genieten van je heerlijke gegrilde groenten. Succes verzekerd!

 

Gegrilde zalm

Dep de zalm droog met keukenpapier en bestrijk dun met olijfolie. Bestrooi met peper en zout en eventueel met kruiden die je lekker vindt. Ik heb extra knoflook over de zalmfilets gedaan, gewoon omdat ik dat lekker vind!

Verhit een grillpan en grill de zalmfilets in 6 minuten gaar. Keer ze om na 4 minuten.

 

Voedingswaarde per persoon

Energie 524 kcal, Koolhydraten 26 g, Vetten 28 g en Eiwitten 42 g.

 

Downloads

Download het recept en de beschrijving hieronder. Voor jouw gemak hebben we dit op overzichtelijke kaarten gemaakt. Je hoeft ze alleen maar te downloaden en te printen. Zo maak jij straks een prachtig kookboek met alle gezonde en heerlijke maaltijden van Personal Fit Club.

 

Geen reactie's

Geef een reactie