4 supplementen om jouw Personal Training ervaring te verbeteren

4 supplementen om jouw Personal Training ervaring te verbeteren

Wat je fysieke fitnessdoelen ook zijn, de juiste supplementen helpen om je prestaties naar een volgend niveau te tillen. Als jij het beste uit jouw Personal Training wilt halen, dan zijn er een aantal supplementen die je kunt overwegen om maximaal rendement te behalen. Het is uiteraard wel handig om even met jouw Personal Fit Club trainer te overleggen of ze bij jou en jouw persoonlijke doelen passen en/of nodig zijn. In deze blog noemen we 4 supplementen om jouw Personal Training ervaring te verbeteren.

 

Personal-Fit-Club---4-supplementen-om-jouw-Personal-Training-ervaring-te-verbeterenCreatine monohydraat

Voor vele sporters een van de beste supplementen en daarmee ook een van de meest verkochte supplementen. Voor fitnessliefhebbers in het algemeen een nuttig supplement en ook veel Personal Trainers zweren er waarschijnlijk bij. Creatine monohydraat is verantwoordelijk voor het leveren van energie aan cellen in het lichaam. Creatine verhoogt spiermassa, kracht en verbetert ook het vermogen van het lichaam om activiteiten met hoge intensiteit te doen. Het werkt ook om verbeteringen in spieruithoudingsvermogen te bewerkstelligen. Tot slot helpt het ook met een sneller herstel na een blessure en verlaagt het de blessurekans. Als je dit leest, snap je waarom het zo populair is.

 

Cafeïne

Je kunt waarschijnlijk al zien dat cafeïne geweldig is voor fysieke fitheid. Denk aan wat een kopje koffie vóór je training met je doet; het geeft je energie. Cafeïne is goed in het vertragen van vermoeidheid en kan de perceptie van inspanning verminderen. Het verbetert ook het uithoudingsvermogen, verhoogt de vetoxidatie en kan de afgifte van sommige endorfines of “feel good” -hormonen tijdens jouw training sessies stimuleren. Je voelt je dus beter na een kopje (sterke) koffie voor een training en kunt beter presteren. Probeer het maar eens!

 

Eiwitten

Als je sport – en met name krachtsport – beoefent, dan heb je eiwitten nodig. Dat komt omdat eiwitten de bouwblokken van je lichaam zijn en helpen om afgebroken weefsels in het lichaam te repareren en te onderhouden. Denk hierbij aan het herstel van jouw spieren na een heftige training.  Daarnaast kunnen eiwitten ook dienen als een extra energiebron voor het lichaam. Eiwitten zijn er in vele soorten. Als je even in een (online) winkel kijkt, dan zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Overleg met jouw Personal Trainer welke soort eiwitten voor jou het beste zijn. Lees ook onze blog met veel informatie over eiwitten.

 

Visolie

Visolie bevat omega-3-vetzuren die jou helpen bij je herstel na intensieve trainingen. Deze vetzuren helpen bij het verminderen van spierpijn na de training. Ze zijn ook belangrijk bij het opbouwen en onderhouden van spieren. Lees hier meer over visolie.

 

Dit zijn 4 belangrijke en veelgebruikte supplementen die jou kunnen helpen om het maximale uit jouw Personal Training te halen.

De trainers van Personal Fit Club helpen je uiteraard graag verder en geven jou maatwerk advies over welke supplementen jij kunt gebruik en in welke mate.

 

Bron: Elite Training Live

Geen reactie's

Geef een reactie