Drink jij voldoende?

Drink jij voldoende?

Lekker strandweer de komende dagen! Maar drink jij voldoende? Wij helpen je graag met wat makkelijke en goede tips!

 

Personal Fit Club - Drink jij voldoendeHoe weet je of je voldoende drinkt?
Wacht niet met drinken totdat je dorst hebt, maar drink de hele dag door. Er is een heel simpel trucje om te controleren of je voldoende gedronken hebt. Kijk naar de kleur van je urine:

  • Is deze helder tot lichtgeel? Dan drink je voldoende. ✅
  • Is je urine donkergeel van kleur? Dan drink je te weinig. ❌

 

Eerder heb ik een blog geschreven om regelmatiger en dus meer te drinken. Hieronder hebben we 5 super goede tips om je hiermee te helpen!

 

Tip 1: Voeg fruit toe aan je water voor een heerlijke smaak
Door het toevoegen van een citroen, kiwi, frambozen en/of aardbeien creëer je een verfrissende smaak aan jouw water. Bevroren fruit is net als ijsblokjes.

 

Tip 2: Zorg voor een goede waterfles
Als je ervoor zorgt dat je altijd met een gevulde waterfles van huis gaat, zal je deze zeker meer gaan gebruiken.

 

Tip 3: Zet jouw waterfles op tafel
Een waterfles heeft meer inhoud dan een glas water. Om continu naar de kraan te lopen voor een nieuw glas water werkt niet.

 

Tip 4: Weet hoeveel je drinkt
Om te weten hoeveel je drinkt op een dag is het handig om je waterfles pas bij te vullen om het moment dat deze helemaal leeg is. Hierdoor zal je meer drinken en makkelijker weten hoeveel flesjes je hebt leeggedronken.

 

Tip 5: Volhouden!
Om de voordelen van voldoende drinken te ervaren is het belangrijk om niet na 3 dagen te denken, ik geef het op! Volhouden! Geef jezelf minimaal 2 weken om elke dag 2 a 2,5 liter te drinken. Je zult merken dat je je fitter gaat voelen en dat het eigenlijk vrij eenvoudig is om dit vol te houden.

 

Succes en geniet van de zon! #vitamined ☀️

Tags:
Geen reactie's

Geef een reactie