5 supplementen die jou kunnen helpen

5 supplementen die jou kunnen helpen

Ben je ooit weleens in een winkel geweest waar ze supplementen verkopen? Of heb je weleens een webshop bezocht voor supplementen? Dit kan nogal overweldigend zijn. De gigantische rijen met felgekleurde potten, waarvan de ene nog beter moet zijn dan de andere. Het juiste supplement uitzoeken is dus niet altijd even makkelijk. Het is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke situatie of, en welke supplementen voor jou handig kunnen zijn. Omdat wij denken dat je met supplementen je algemene gezondheid en fitheid een boost kunt geven – wat in deze tijd handig is – hebben we een lijstje gemaakt met 5 supplementen die jou kunnen helpen.

Personal Fit Club - 5 supplementen die jou kunnen helpen

Wat zijn supplementen

Het is belangrijk om te noemen dat supplementen dat zijn wat ze genoemd worden. Het zijn extra’s die je kunt nemen naast je gewone voeding. Hoewel we er altijd naar streven om zo goed en compleet mogelijk te eten, kan het voorkomen dat je bepaalde voedingsstoffen niet genoeg binnen krijgt met normale voeding. Dan is een supplement een hele goede toevoeging op je dieet. Hoewel je dus niet altijd supplementen nodig hebt, kunnen ze je alsnog wel helpen om beter te functioneren, bijvoorbeeld in onze personal training studio’s.

Supplementen kunnen je bijvoorbeeld helpen om je algemene gezondheid te verbeteren, je energie een boost te geven, je immuunsysteem sterker te maken of je huid gezonder te maken.

Zoals we al noemden; supplementen nemen is voor iedereen anders. Geen enkel lichaam is hetzelfde en dus varieert de behoefte ook per persoon. Daarnaast zal bijvoorbeeld iemand die dagelijks in de sportschool traint, een hogere eiwitbehoefte hebben dan iemand die de hele dag thuis zit. Desondanks hebben we een lijstje gemaakt met supplementen die voor iedereen goed en gezond zijn en die in vrijwel elke situatie je leven net wat beter kunnen maken.

 

Eiwitten

Eiwitsupplementen zijn een van de meest verkochte supplementen in de wereld. Vrijwel iedereen die weleens naar de sportschool, een personal trainer of CrossFit box gaat, gebruikt weleens eiwitten.

Er zijn allerlei soorten eiwitsupplementen. Whey is de meest voorkomende, maar er zijn ook allerlei andere varianten op basis van noten en soya. Daarnaast is er isolaat, met een hoger eiwit gehalte. De mogelijkheden zijn eindeloos en welke soort eiwitten het beste werken voor jou is een kwestie van proberen. Er zijn een aantal bekende merken die hoog aangeschreven staan, zoals Optimum Nutrition, maar die zijn veelal ook wat duurder.

Hoeveel moet je nemen? Dit is geheel afhankelijk van je activiteit, lichaamsgewicht en voeding. Een volwassen man die veel traint kan wel 200 gram per dag nemen, terwijl iemand die amper traint genoeg heeft aan 50 gram.

 

Vitamine C

Vitamine C is een van de beste vitamines die je kunt nemen. Het is een krachtige antioxidant, een hele goede booster voor je immuunsysteem, helpt je met het metabolisme van eiwitten en nog veel meer. Je vindt het onder andere in citrusvruchten, broccoli en paprika.

Vitamine C capsules zijn vaak niet zo duur en kun je overal kopen. Een capsule lost wat sneller op dan een reguliere pil en daardoor is het net wat handiger.

Hoeveel moet je nemen? We raden twee tot vijf 1000 mg capsules per dag aan, bij het ontbijt en avondeten.

Leestip: Hoeveel vitamine C neem je per dag?

 

Magnesium

Magnesium heeft een aantal voordelen, waaronder verbeterde kracht, betere hormoonbalans, betere insulinegevoeligheid, betere slaap en daardoor dus weer beter herstel. Dit is erg nuttig en daarom raden wij het gebruik van magnesium aan.

Hoeveel moet je nemen? Veel magnesium pillen moet je per 2 nemen, dus 1 in de ochtend en 1 in de avond.

 

Visolie

Visolie is een bron van gezonde vetten. Gezonde vetten helpen de stofwisseling te verbeteren en smeren zowel je gewrichten als je geest. Visolie capsules zijn een goed supplement omdat, hoewel we toch vis eten, 98% van de mensen nog steeds een tekort heeft aan Omega 3 vetten.

Hoeveel moet je nemen? We raden twee capsules per dag aan, bij het ontbijt en avondeten.

 

Zink

Je hebt vast wel iets over zink gehoord de afgelopen tijd. Het is een super goede booster van je immuunsysteem en zorgt ervoor dat je lichaam vitamine C beter kan opnemen. Een winnende combinatie dus, die twee supplementen. Daarnaast zorgt zink voor de opname en verwerking van eiwitten, de vernieuwing van weefsel en boost het je stofwisseling. Al met al dus gewoon heel nuttig en zeker een aanrader.

Hoeveel moet je nemen? 1-2 pilletjes per dag is voldoende.

 

We hopen dat deze informatie jou helpt met een nog gezondere levensstijl. Als je vragen hebt, staan onze personal trainers uiteraard voor je klaar.

 

Wat is jouw favoriete voedingssupplement?

Geen reactie's

Geef een reactie